Dział Rozliczeń Świadczeń Zdrowotnych i Statystyki Medycznej

 

Kierownik:
mgr Ewa Stefańska 

Telefony

 (15) 83-30-674 - kierownik , specjaliści
 (15) 83-30-610 - statystycy medyczni

 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział zlokalizowany jest w budynku C szpitala.

Do zadań działu należą:

  • Terminowe i rzetelne rozliczanie świadczeń medycznych;
  • Sporządzanie analiz i raportów dotyczących realizowanych świadczeń zdrowotnych;
  • Opracowywanie okresowych analiz ekonomiczno-finansowych;
  • Opracowywanie kompleksowych analiz działalności poszczególnych komórek organizacyjnych Szpitala;
  • Przygotowywanie w różnych formach prezentacji materiałów analitycznych i planistycznych oraz informacyjnych;
  • Fakturowanie/ wystawianie faktur do NFZ;
  • Kontakt z jednostkami zewnętrznymi w celu otrzymania należności/ wyjaśnienia koincydencji;
  • Korespondencja z NFZ/ MZ/ i innymi urzędami;
  • Kontraktowanie świadczeń medycznych.
  • Przygotowywanie raportów z zakresu statystyki medycznej

Personel [ pobierz ]

Dział Kadr

Kierownik:
mgr Dorota Kowalska 

Telefony:

(15) 83-30-549 - Kierownik
(15) 83-30-612 - Kadry
(15) 83-30-548 - Kadry

e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do zadań Działu Kadr należy prowadzenie spraw osobowych, zatrudnienia i socjalnych, a w szczególności:

1. W zakresie spraw osobowych i zatrudnienia:

  • przygotowanie materiałów i wniosków związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, uposażenia, zmianą stanowisk pracy,
  • prowadzenie ewidencji pracowników, akt osobowych, urlopów oraz spraw związanych z czasową niezdolnością do pracy, wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu,
  • kontrole porządku i dyscypliny pracy,
  • prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników niemedycznych,
  • przygotowanie wniosków w sprawie wyróżnień, nagradzanie i karanie pracowników,
  • załatwianie spraw związanych z przechodzeniem pracowników na emeryturę lub rentę,
  • analizowanie stanu zatrudnienia i wykorzystania czasu pracy w komórkach organizacyjnych Zakładu,
  • opracowywanie wniosków w sprawie obsady osobowej i właściwego rozmieszczania kadr,
  • opracowywanie sprawozdań z zakresu działania kadr,
  • współdziałanie z działem ekonomiczno-finansowym w zakresie zatrudnienia i wykorzystania funduszu płac,
  • współdziałanie z organem administracji państwowej d/s zatrudnienia w przypadkach uregulowanych przepisami,
  • załatwianie spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na niektóre stanowiska kierownicze np. ordynator, naczelna pielęgniarka, przełożona pielęgniarek, pielęgniarka/położna oddziałowa,
  • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników oraz członków ich rodzin,
  • rozliczanie czasu pracy,
  • prowadzenie dokumentacji i udział w okresowych ocenach pracowników,
  • współpraca ze stanowiskiem ds. obronności w zakresie prowadzenia spraw związanych z reklamowaniem pracowników do obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny. 

2. W zakresie działalności  socjalno-bytowej, prowadzenie  spraw związanych z wykorzystaniem zakładowego funduszu socjalnego.

Personel [ pobierz ]

Dział Sanitarno-Porządkowy

 

Kierownik Działu:
mgr Marzanna Drabik

Zastępca kierownika:
Dariusz Rudkowski

Telefon

(015) 83-30-521

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Sanitarno-Porządkowy to zespół 93 osób, który zapewnia kompleksowe sprzątanie na 22 oddziałach szpitalnych. Do podstawowych czynności pracowników działu P. Salowych należy dbanie o czystość i estetykę oddziału, na którym pracują.                                                                  

Na wyznaczonych oddziałach  praca jest całodobowa.

W skład działu wchodzi Transport Wewnętrzny, który wykonuje wszystkie czynności związane z transportem pacjentów, sprzętu do i ze sterylizacji, bielizny czystej i brudnej, odpadów komunalnych i materiałów niebezpiecznych do spalarni oraz transport zwłok z oddziałów szpitalnych do Prosektorium.

Pralnia szpitalna

Kierownik:                                         
Płaneta Beata                                                         

Telefony:

(15) 83 30 573 - Kierownik
(15) 83 30 784 - Część brudna
(15) 83 30 782 - Część czysta  

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pralnia z uwagi na specyfikę pracy podzielona jest na część brudną i część czystą.                              
W części  brudnej odbywa się ważenie, sortowanie i pranie dostarczonej bielizny szpitalnej, pościeli i pozostałego asortymentu ( poduszki, kołdry, koce, materace , pokrowce na materace, ściereczki, worki na pościel, nakładki na mopy). Bielizna szpitalna jest podzielona na bieliznę reżimową i ogólnoszpitalną. W zależności od takiego podziału stosowane są odpowiednie technologie prania. Każdy proces prania i dezynfekcji przebiega jednoczasowo z obróbką termiczno- chemiczną i jest nadzorowany przez  zatrudnione w tej części  praczki. Do prania i dezynfekcji używane są środki dopuszczone do obrotu i użytkowania posiadające atesty Państwowego Zakładu Higieny.

W części czystej odbywa się suszenie, prasowani i maglowanie. W tej części pracują prasowaczki. Przygotowana pościel i odzież ochronna  są układane  asortymentowo  na poszczególne oddziały i komórki szpitala w sortowni czystej bielizny. Następnie pakowane i wydawane w sposób ograniczający jej kontakt z czynnikami, które mogłyby spowodować zakażenie lub zabrudzenie.

Między stroną brudną i czystą jest zapewniona bariera higieniczna poprzez fizyczny i funkcjonalny podział na ww. strefy.

Jakość wypranej bielizny pod względem czystości mikrobiologicznej oraz skuteczności dezynfekcji termiczno-chemicznej jest sukcesywnie sprawdzana poprzez pobieranie próbek czystościowych.

Osoby pracujące przy maszynach  i urządzeniach  są przeszkolone  i posiadają  uprawnienia do ich eksploatacji.

W Pralni funkcjonuje także szwalnia, gdzie dokonuje się niezbędnych napraw krawieckich.

Personel [ pobierz ]

Sekcja Żywienia

Kierownik :
Lidia Marcjan - starszy dietetyk

tel.  (0-15) 83 30 616

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biuro dietetyków

tel.  (0-15) 83 30 570 

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W skład Sekcji Żywienia wchodzi dział:

  • magazynowy
  • produkcyjny
  • dystrybucji
  • konsumencki

Produkcja potraw dla pacjentów i konsumentów odbywa się z zachowaniem wymagań sanitarno-higienicznych, kryteriów w związku z rygorem diety przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystaniu zdolności produkcyjnych. W proces zaangażowani są pracownicy, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i wiedzę.

Jadłospisy dla poszczególnych diet układane są przez dietetyków. Podczas ustalania jadłospisów dla pacjentów produkty dobiera się w taki sposób, aby na całodzienne żywienie składały się środki spożywcze, pochodzące z różnych grup, a potrawy przygotowywane były przy użyciu różnych technik kulinarnych.

Dla pacjentów z nietolerancjami lub dietą indywidualną, po przeprowadzonym wywiadzie w oddziale i przekazaniu informacji do Sekcji Żywienia,  jadłospis planuje się oddzielnie.

Wykaz alergenów i substancji wywołujących nietolerancje, znajdujący się na tablicy ogłoszeń,dostępny jest dla pacjentów w każdym oddziale szpitala. Jadłospis dzienny z gramaturą potraw dostępny jest dla pacjentów w każdym oddziale. Jadłospis bufetowy udostępniony jest dla konsumentów na stronie internetowej szpitala z zakładce ,,Strefa pacjenta”.

Opracowane poszczególne diety z uwzględnieniem produktów dozwolonych i niewskazanych, z przeznaczeniem dla pacjentów do stosowania także po zakończeniu leczenia szpitalnego, są dostępne na stronie internetowej szpitala z zakładce ,,Strefa pacjenta”.

Personel [ pobierz ]


Certyfikat Bezpieczny szpital to bezpieczny pacjent"Stypendium dla studentów V i VI roku kształcących się na kierunku lekarskim"

INFORMACJA DLA STUDENTÓW V I VI ROKU KSZTAŁCĄCYCH SIĘ NA KIERUNKU LEKARSKIM, NA UCZELNI WYŻSZEJ MAJĄCEJ SIEDZIBĘ NA TERENIE POLSKI.

Zarząd Powiatu w Sandomierzu ogłosił nabór wniosków o przyznanie stypendium dla studentów V i VI roku kształcących się na kierunku lekarskim. Załącznik do pobrania znajduje się w rozwinięciu.


Spotkanie oplatkowe"Farmakoterapia bólu"

Dzień 1 grudnia 2022 na długo pozostanie w pamięci pracowników Szpitala Specjalistycznego Ducha Świętego, a to za sprawą znakomitego erudyty dr hab. Jarosława Woronia, specjalisty farmakologii, konsultanta z zakresu farmakoterapii oraz antybiotykoterapii , który przeprowadził dla personelu medycznego szkolenie ,,Farmakoterapia bólu”. Ten wybitny wykładowca jest kierownikiem Zakładu Farmakologii Klinicznej Katedry Farmakologii Wydziału Lekarskiego UJ CM w Krakowie oraz starszym asystentem lecznictwa w Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Oddziale Chorób Wewnętrznych i Geriatrii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz biegłym sądowym z zakresu farmakologii klinicznej.