Przyjęcie do szpitala

Dane niezbędne przy przyjęciu do szpitala: 

1. nazwisko i imię
2. imiona rodziców
3. PESEL – w przypadku braku – data urodzenia
4. miejsce urodzenia
5. seria i nr dowodu osobistego lub paszportu - dla osób, które nie mają nadanego nr PESEL lub NIP
6. płeć
7. stopień pokrewieństwa z opłacającym składkę (tylko w przypadku ubezpieczenia rodzinnego)
8. adres zamieszkania
9. telefon lub adres zamieszkania rodziny lub osoby do kontaktu. 

Osoby należące do Świętokrzyskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia przy przyjęciu do szpitala lub poradni powinny przedstawić kartę ubezpieczenia zdrowotnego, jeżeli nie posiadają to inny dokument potwierdzający ubezpieczenie: w przypadku emerytów lub rencistów - odcinek przekazu lub wyciąg potwierdzający kwotę przekazanej emerytury lub renty (serie i numer renty), osoby pracujące - legitymacja ubezpieczeniowa z pieczątką z zakładu pracy potwierdzającą zatrudnienie (ostatnia pieczątka jest ważna przez 1 miesiąc).

Osoby z innych Oddziałów NFZ przedstawiają dokumenty potwierdzające ubezpieczenie. Ubezpieczony ma prawo do leczenia szpitalnego lub wizyty w poradni na podstawie ważnego skierowania lekarza. Przyjęcia w trybie planowym odbywają się codziennie w godz.: Poniedziałek -Wtorek - Środa -Czwartek -Piątek - Sobota -Niedziela -W trybie nagłym lub stanu zagrożenia życia przyjmowane są całą dobę.

Aby skorzystać z bezpłatnych świadczeń zdrowotnych należy przedstawić dowód ubezpieczenia, którym jest każdy dokument potwierdzający uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności dokument potwierdzający opłacanie skaładek na ubezpieczenie zdrowotne (Art. 240 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych). 

Dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń zdrowotnych może być:

1. Dla osoby zatrudnionej na podstawie umowy o pracę:

2. Dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą:

3. Dla osoby ubezpieczonej w KRUS:

4. Dla emerytów i rencistów:

5. Dla osoby bezrobotnej:

6. Dla osoby ubezpieczonej dobrowolnie:

7. Dla członka rodziny osoby ubezpieczonej:

8. Dla osoby z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego korzystającej z opieki zdrowotnej podczas pobytu w Polsce na podstawie przepisów o koordynacji